Regulamin korzystania z usług fotograficznych podczas sesji zdjęciowych. Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższymi zasadami współpracy i w razie pytań kontaktu na e-mail: kontakt@kawkafotografia.pl



ZASADY OGÓLNE


  1. Cena sesji obejmuje: doświadczenie, czas poświęcony na przygotowanie do sesji i wykonanie zdjęć, selekcję, autorską obróbkę określonej w wybranym pakiecie liczby zdjęć, odbitki fotograficzne, opakowania.
  2. Rezerwacja sesji oznacza wyrażenie zgody na warunki wymienione w tym regulaminie, a klient oświadcza, że zapoznał się z jego zasadami i je akceptuje.
  3. Imię, nazwisko, e-mail oraz telefon są niezbędne w celu kontaktu oraz realizacji usługi. Przekazywane mi dane są przetwarzane tylko i wyłącznie w ramach wykonywanej usługi.
  4. Cena za sesję nie obejmuje żadnych dodatkowych usług, w tym np. makijażu, fryzury, wynajmu studia lub innej lokalizacji, strojów, dojazdu poza Warszawę itp.
  5. Opłata za studio lub wynajem innej lokalizacji, w której wymagana jest zapłata, jest po stronie klienta.
  6. Dojazd poza Warszawę lub w lokalizacje oddalone powyżej 15 kilometrów od mojej lokalizacji wyceniany jest indywidualnie.
  7. Koszt dodatkowej godziny sesji wynosi 300 złotych.
  8. Zmiana terminu sesji może nastąpić najpóźniej na tydzień przed umówionym terminem. Wyjątkiem jest sesja plenerowa, gdy przeszkodą będzie pogoda. Brak słońca/chmury nie są powodem do przełożenia/odwołania sesji. 
  9. Istnieje możliwość zmiany terminu maksymalnie do 2 razy. Jeśli do sesji nie dojdzie po trzecim terminie, sesja zostaje anulowana, a koszt zadatku przepada.
  10. W przypadku odwołania sesji później niż na 1 dzień przed jej terminem lub niepojawienia się bez uprzedzenia i wyraźnego powodu na sesji, zadatek przepada.
  11. Zmiana pakietu na mniejszy i tańszy w dniu sesji lub po jest niemożliwa.
  12. Istnieje możliwość wypożyczenia sukienki do sesji. Opłata za wypożyczenie sukienek wynosi 50 złotych za jeden strój.
  13. W przypadku poważnego uszkodzenia stroju, naliczona zostanie opłata za naprawę ustalona indywidualnie, ale nie wyższa niż cena zakupu nowego. 
  14. Proszę o punktualne przybycie na sesję - spóźnienie powyżej 10 minut nie zostanie przedłużone po czasie końca spotkania (w sesjach studyjnych całkowity brak możliwości przedłużenia). Bezpodstawne spóźnienie powyżej 30 minut skutkuje odwołaniem sesji i utratą zadatku.
  15. W sesji mogą uczestniczyć wyłącznie osoby trzeźwe.
  16. W sesji plenerowej lub domowej mogą uczestniczyć zwierzęta (będzie mi bardzo miło!), jednak proszę o wcześniejsze poinformowanie mnie o tym. W wybranych studio również można przybyć ze zwierzakiem - zapytaj o to przed rezerwacją studia, jeśli jest to dla Ciebie ważne.
  17. Zastrzegam sobie prawo do odmowy wykonania zlecenia w miejscu zamieszkania klienta lub w innym miejscu w sytuacji zagrażającej zdrowiu i bezpieczeństwu.
  18. Klient oświadcza, że zapoznał się ze stylem obróbki, kolorystyki i estetyki moich zdjęć i rozumie, że zdjęcia są formą artystyczną i ich efekt końcowy zależny jest od wizji fotografa. 
  19. Nie wykonuję zdjęć, które mocno odbiegają stylem od mojego portfolio.
  20. Klient oświadcza, że rozumie, że efekt końcowy zdjęć (np. światło, kolorystyka, kontrast) w przypadku sesji plenerowych i studyjnych z naturalnym światłem jest uzależniony od pory dnia, pory roku, lokalizacji, obecności słońca i chmur, kolorystyki kreacji i warunków zastanych w wybranej lokalizacji i może się różnić od innej sesji dostępnej w portfolio.
  21. Klient nie może ingerować w otrzymane zdjęcia w żaden sposób, m.in. poprzez zmianę kolorystyki, kadrowanie, retusz, nakładanie filtrów, dodawanie lub usuwanie elementów ze zdjęć itp.
  22. Jeśli klient chce opublikować swoje zdjęcia w sposób niekomercyjny, np. na swoich prywatnych profilach na Facebooku czy Instagramie, ma prawo to zrobić przy jednoczesnym oznaczeniu fotografa (np. Kawka.fotografia, http://kawkafotografia.pl). Publikowanie zdjęć bez oznaczenia autora jest niezgodne z przepisami o prawach autorskich.
  23. Pliki ze zdjęciami są przechowywane pół roku. Po tym czasie są usuwane z moich dysków i nie ma możliwości ich odzyskania.
  24. Zobowiązuję się do ochrony Waszego wizerunku poprzez nieudostępnianie zdjęć bez Waszej wiedzy i wcześniejszej zgody do żadnych innych celów niż wskazane poniżej oraz nieudostępnianie żadnych Waszych danych osobowych innych niż imiona.
  25. Udostępnianie zdjęć w portfolio jest ważnym elementem promowania moich usług fotograficznych - to właśnie dzięki temu mogliście mnie odnaleźć i moje prace Wam się spodobały. Chcąc pokazywać innym moje prace, potrzebuję zamieszczać na moich profilach efekty wykonanych sesji. Zdjęcia są publikowane pod adresami:

facebook.com/kawka.fotografia

instagram.com/kawka.fotografia

kawkafotografia.pl

kawkafotografia.pixieset.com

oraz na portalach z ofertą weselną, w reklamach moich usług (np. reklama postu na Instagramie), na targach ślubnych itp.



REZERWACJA SESJI


  1. Rezerwacja sesji następuje po uiszczeniu zadatku na konto lub osobiście w formie gotówki w ciągu 5 dni od ustalenia terminu. Po tym czasie w razie braku wpłaty termin przepada.
  2. Płatność pozostałej kwoty za sesję odbywa się po sesji w formie gotówki lub BLIK na telefon. Nie ma możliwości zapłaty za sesję po otrzymaniu zdjęć.
  3. Przed każdą sesją doradzam w kwestii ubioru i przygotowania się do sesji - dzięki temu możemy zadbać o to, by klimat zdjęć był zgodny z moim wyczuciem estetyki i Twoimi oczekiwaniami. Jeśli klient postanowi wybrać coś, co wcześniej odradziłam ze względów kolorystycznych lub innych - efekty mogą różnić się od prezentowanych w portfolio.
  4. Klient powinien zadbać o to, by odpowiednio przygotować się do sesji. Dotyczy to zadbania o czystość, estetykę, strój, makijaż, tak aby efekty były dla niego zadowalające. Zawsze doradzam w kwestii ubioru, jeśli jest taka potrzeba i mogę też polecić zaufaną makijażystkę.
  5. Na dzień przed sesją kontaktuję się w celu przypomnienia i potwierdzenia spotkania. Brak informacji zwrotnej od klienta oznacza anulowanie sesji w tym terminie włącznie z utratą zadatku.



PRZEBIEG SESJI


  1. Sesja odbywa się w wyznaczonym miejscu i czasie i trwa tyle, ile potrzeba do zrealizowania sesji, jednak nie dłużej niż czas wskazany w pakiecie.
  2. W czasie sesji przekazuję wszystkie instrukcje i dbam o to, aby zdjęcia wyszły jak najlepiej.
  3. Gwarancją udanej sesji jest współpraca, dlatego ważne jest, by wkładać w spotkanie możliwie jak najwięcej zaangażowania niezbędnego do realizacji zdjęć.
  4. W miejscu sesji należy zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa, zarówno w sesji w studio, plenerze jak i w domu i innych lokalizacjach.



PO SESJI


  1. Galerię ze zdjęciami do wyboru oddaję w ciągu 14 dni roboczych od terminu sesji.
  2. Zdjęcia do dalszej obróbki należy wybrać w ciągu tygodnia od terminu otrzymania galerii, chyba, że umówimy się inaczej. W innym wypadku, zdjęcia wybieram samodzielnie.
  3. Gotowe zdjęcia oddaję w formie elektronicznej w galerii on-line oraz (w zależności od wybranego pakietu) w formie odbitek w formacie 15x23, które można odebrać osobiście lub mogę wysłać je paczkomatem inPost za dodatkową opłatą 17 złotych.
  4. Nie ma możliwości otrzymania pozostałych zdjęć z sesji, zdjęć surowych (nieobrobionych).
  5. Zdjęcia są delikatnie retuszowane - usuwam wypryski, skaleczenia, siniaki, drobne dziurki w stroju, wykonuję delikatny retusz skóry w razie potrzeby. Podstawowy retusz zdjęć nie obejmuje zaawansowanych zmian w wyglądzie, detalach, takich jak np. korekta odrostów, wygładzanie bardzo pogniecionego stroju, usuwanie detali z otoczenia jak np. przedmiotów na sesji domowej, usuwanie dużych plam na ubraniach. Prośby o dodatkowy retusz są indywidualnie wyceniane.



SESJA PLENEROWA


  1. Klient zdaje sobie sprawę z ewentualnych niedogodności związanych z sesją plenerową, takich jak np. warunki pogodowe, temperatura, błoto, piasek, las oraz innymi różnymi elementami, na które nie mamy wpływu.
  2. Odpowiednie przygotowanie do warunków na sesji plenerowej jest istotne, dlatego zawsze warto sprawdzać prognozę pogody i ubrać się adekwatnie do pogody.
  3. Na sesji warto mieć jak najmniej rzeczy ze sobą, dlatego warto w miarę możliwości zostawić wózek, duże torby i inne rzeczy np. w samochodzie.
  4. Klient rozumie, że sesja plenerowa odbywa się w naturalnym otoczeniu i że należy szanować miejsce, w którym przebywamy. Przy każdej sesji staramy się, aby niczego nie zniszczyć, nie deptać niepotrzebnie, nie zaśmiecać otoczenia.


SESJA DOMOWA


  1. W przypadku sesji domowej, klient musi zadbać o porządek i estetykę pomieszczenia, w którym sesja ma się odbyć, tj. usunąć zbędne przedmioty, zadbać o czystość, przygotować zgodnie z ewentualnymi ustaleniami. Zawsze chętnie doradzam w kwestii przygotowania domu do sesji.
  2. Dojazd na sesję domową do lokalizacji dalekiej od mojego miejsca zamieszkania jest indywidualnie wyceniany.



SESJA W STUDIO


  1. Wynajmując studio, klient ma obowiązek zapoznać się z regulaminem wybranego studia i stosować się do jego warunków.
  2. Opłata za wynajem musi zostać uiszczona przez klienta, proszę zatem zadbać o to, aby zdążyć zarezerwować swój termin w odpowiednim czasie.
  3. Studio wybieramy wspólnie - nie ma możliwości wynajęcia studio na sesję u mnie bez wcześniejszej konsultacji ze mną.
  4. Studio można wynająć od 1h, a w niektórych przypadkach od 2h wzwyż.
  5. W studio należy zachować wyjątkową ostrożność ze względu na obecne tam sprzęty, takie jak np. lampy, tła itp.
  6. W przypadku sesji z dziećmi, odpowiedzialność za wyrządzone przez dziecko szkody, w tym krzywda dziecka, spoczywa na rodzicu.



Regulamin w tej formie został opublikowany dn. 4.01.2023 i obowiązuje do czasu ewentualnej aktualizacji zasad.